Thursday 15 May 2014

Madu Al Shifa dan Madu Lembah Hadramawt



























Madu AlShifa 1kg RM65  RM 55 + RM10 pos


Madu dari Negara Arab sangat bagus diamalkan sebagai supplimen kesihatan harian.Madu Arab mengandungi kadar kelembapan air di bawah 20%. Madu Al Shifa adalah 100% asli dan diiktiraf piawaian kualiti oleh Saudi Arabian Standards organization (SASO).

Madu ini dihasikan oleh lebah-lebah yang dipelihara di persekitaran penanaman pohon kurma,pohon buah tin dan juga zaitun.

Cara pengambilan:
1 sudu besar di waktu pagi semasa perut kosong
1 sudu besar sebelum tidur

* Madu sangat sesuai dicampurkan dengan cuka kurma sebagai minuman kesihatan pada waktu pagi

Madu Yaman Lembah Hadramawt



Madu Sidr dari Hadramaut Yaman bersifat anti-bakteria, iaitu membunuh pelbagai jenis bakteria, bahkan lebih hebat berbanding anti-mikrob yang paling hebat yang digunakan dalam bidang perubatan moden pada hari ini. Bahkan penggunaan madu ini adalah selamat tanpa kesan sampingan berbeza dengan ubat-ubatan moden yang hakikatnya merosakkan sistem pertahanan tubuh dalam jangka masa panjang.

Madu Sidr dan Summur yang asli, yang lebahnya tidak diberi minum air gula juga bersifat antibiotic, antiseptic dan antifungal, berbeza dengan madu-madu jenis lain yang tidak semuanya memiliki sifat unik ini.

Disokong kajian oleh Tala Alandejani, MD, di University of Ottawa (Canada) menemukan bahawa:
• Keberkesanan Madu Sidr dalam membunuh bakteria MSSA (methicillin sensitive staphylococcus aureus) mencapai 63%. • Keberkesanan Madu Sidr dalam membunuh bakteria MRSA (methicillin-resistant Staphylococcus aureus) mencapai 73%. • Keberkesanan Madu Sidr dalam membunuh bakteria PA (Pseudomonas aeriginosa) mencapai 91%.
 



Salah satu zat terpenting dalam madu adalah “PHYTOCHEMICALS” dari pelbagai jenis tumbuhan, bergantung dari mana lebah memperoleh nektarnya untuk menghasilkan madu. Phytochemicals adalah nama umum zat kimia semulajadi yang aktif secara biologi yang berasal dari tumbuhan. Zat inilah yang antara lain berperanan aktif membuat Madu memiliki pelbagai khasiat pengubatan.



Madu Sidr Hadramaut Yaman lebih baik dan mahal dari jenis madu-madu lain di pasaran kerana perbezaan kandungan, manfaat penyembuhan, nilai nutrisi serta rasa dan aroma yang unik yang tidak dapat dilupakan

sms/ whatapps/ wechat 
zaidah 017631 2044

No comments:

Post a Comment